Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on heinäkuu, 2013.

Mistify & Chia -herkku

Kuva
Haluan taas jakaa yhden lempiherkkuni, jota syön välipalaksi päivällä tai iltapalaksi.

Tämä sopii erittäin hyvin nautiskelijalle makeannälkään sekä kiireiselle ihmiselle, joka haluaa pysyä vireänä koko päivän ja pitää itsensä erossa suklaapatukoista.

Mistify & Chia -herkku
yhdelle hengelle

Tämä runsaasti antioksidantteja sisältämä herkku on todella ruokaisa ja sopii aamu-, väli- tai iltapalaksi. Vie helposti nälän tunteen ja hillitsee mielitekoja.

0,5 dl Synergy Mistify-antioksidanttijuomaa
2 tl Chian siemeniä

Sekoita chia-siemenet Mistifyn joukkoon ja anna turvota jääkaapissa 15-30 minuuttia.
Mikäli haluat paksumpaa, lisää chia-siementen määrää.




Netistä löytyy paljon variaatioita englanniksi. Tässä linkki yhteen, jota sovellan ilman banaania.

Lisätietoa Mistify-antioksidanttinektarista:
Käytän tällä hetkellä muutamaa ravintolisää, ja valitsen tuotteeni todella tarkkaan. Olen kelpuuttanut käyttööni Synergyn tuotteet pitkän arvioinnin ja kokeilun jälkeen.
Yksi asia sai minut vakuuttu…

Helppo hummus kik-herneistä

Kuva
Meidän koko perhe rakastaa tätä hummusta!
Syömme tätä salaatin lisukkeena, dippaamme tähän kasviksia, syömme tätä sellaisenaan tai lisäämme joukkoon ituja. Vain mielikuvitus on rajana!
Hyvä öljy ja suola tekee tästä todella hyvän makuisen. 
Erilaisilla mausteilla saat varioitua tähän lisämakuja. Tarvitset vain tehokkaan blenderin, joka jaksaa työstää hummusta ilman, että moottori kuumenee.

Helppo hummus kik-herneistä:
puoli pussia kuivattuja luomulaatuisia kik-herneitä vettä (mielellään puhdistettua) keitinvedeksi sekä blenderiin hienonnusvaiheessa ripaus hyvää suolaa (vuori-, himalayan- tai ruusu-suola, tai puhdistamaton merisuola, Herbamare käy myös) 0,5 dl hyvää öljyä (oliivi, camelina tms.)
Poista vaurioituneet herneet ja huuhdo ne. Laita kik-herneet veteen likoamaan ja liota niitä 8 tuntia tai yön yli Kaada liotusvesi pois ja laita kik-herneet kattilaan. Anna veden kiehua ja kuori pintaan tuleva valkoinen vaahto pois lusikalla. Kaada vesi pois kunnes kik-herneet ovat kiehuneet n.…

Nopea Avokado-Mistify-herkku

Kuva
Avokadosta tulee ihanan kermainen ja luonnollisen makea herkku nopeasti kun lisää avokadon kaveriksi blenderiin lorauksen Synergyn ihanaa Mistify-marjanektaria.

Tähän ihanaan avokadoherkkuun on ihastunut myös 1,5 vuotias lapsenlapsemme. Siitä lähtien kun hän alkoi syödä kiinteää 6-7 kk iässä, aloimme antaa hänelle avokadoa ja vähän myöhemmin myös Mistifya.

Teen välillä avokadosmoothieta tuoreista tai pakastemarjoista, mutta Avokado-Mistify-herkku on ihan meidän kaikkien lemppari.


Mistify-Avokado-herkku
valmistusaika 2 min.
yhdelle hengelle

1 Avokado
0,5 dl Synergy Mistify-marjanektaria ja loraus vettä
(voit lisätä joukkoon halutessasi chia-siemeniä tms.)

Kuori avokado. Kaada Mistify blenderiin ja pilko mukaan avokadon palat. Sekoita sileäksi.
Hyvää sellaisenaan ja voit halutessasi sekoittaa joukkoon tuoreita tai pakastemarjoja (esim. mustaherukoita, mansikoita tai mustikoita.)

Raikas ja ravitseva minttuherkku Chia-siemenistä

Kuva
Chia-siemenistä saa tehtyä nopeita välipaloja ja innolla sekoittelen chiaa marja- ja viherpirtelöihin.
Kokeilin äsken uutta juttua, jonka haluan heti jakaa! Sekoitin chiaa uuden viherjuomani joukkoon ja se toimi tosi hyvin! 
Olen tosi innoissani uuden herkun löytämisestä! Nyt saan tästä uuden välipalan, ja tämä on myös helppo ottaa mukaan.
Siementen ja nesteen määrää vaihtamalla saan halutessani paksumman välipalan, jos haluan nauttia sen lusikoimalla lasista.


Raikas ja ravitseva minttuherkku Chia-siemenistä yhdelle henkilölle:
4 tl Chia-siemeniä 2 tl laimentamatonta Synergyn Phytolife viherjuomaa (piparmintunmakuinen) 1 lasillinen vettä

Kaada 2 tl Phytolife-tiivistettä lasilliseen vettä ja sekoita joukkoon 4 tl chian siemeniä. Anna liota 10-30 min. Viilentävä ja raikas chia herkku on valmis lusikoitavaksi. Nam!
Mikäli haluat, että herkku maistuu enemmän piparmintulta, voit laittaa Phytolifea vähän enemmän. 





Synergyn Phytolife viherjuoma maistuu ihanasti piparmintulta ja se maistuu se…

Upea voimaruoka: Chia-siemenet

Kuva
Oletko jo tutustunut Chia siemeniin?

Chia siemenet ovat ravintokoostumukseltaan loistavaa ravintoa ja erittäin hyvä lisä jokaisen ruokavalioon.

Chia siemenet ovat nousseet urheilijoiden ja erityisesti kestävyysjuoksijoiden tietoisuuteen Syntynyt juoksemaan -kirjan (eng. Born To Run) ansiosta. 

Kirjassa kerrotaan Tarahumara intiaanien uskomattomista kestävyysjuoksu-taidoista ja siementen sanotaan olevan heimon perusravintoa, jolla on taianomaisia vaikutuksia. 



Chia siementen käytöstä


Siemeniä voidaan käyttää sellaisenaan, liotettuna, keitettynä tai jauhona (hienonna siemenet blenderissä tai kahvimyllyssä.)

Useimmat liottavat siemenet ja tekevät siemenistä Chia-geeliä. Liotettaessa Chia-siemeniä anna niiden liota vähintään 15 minuuttia, jotta ne ehtivät imeä itseensä nestettä ja turvota. Siemeniä voi myös liottaa pidempään, jopa yön yli.  



Liotettaessa Chia-siemenet turpoavat ja ne imevät itseensä nestettä jopa 12 kertaa oman painonsa.

Päivässä siemeniä voidaan käyttää 1-4 ruokalusikallista vet…